Påskequiz – svarforslag

Jeg ser at det er mange som har lest og delt påskequizen min, men det er ingen som har sendt inn løsningsforslag enda. Derfor har jeg tatt meg en ringerunde til noen i familien og til en venninne, for at dere skal få litt inspirasjon. Siden det er datteren min som ønsker svar på disse spørsmålene, er det hun som plukker ut de beste svarene, i morgen.

Den første jeg ringte var min søster. Hun er ett og et halvt år yngre enn meg, og trebarnsmor. Hun hadde besøk av fire tantebarn da jeg ringte henne. Her er svarene hennes:

1. Tror du hele verden ville fått plass inni huset vårt?

Svar: Eh, nei?

2. Hvis du hadde fått en invitasjon til Beyonces bryllup, og det var i Norge, ville du dratt da?

Svar: Eh, ja.

3. Hvis to par, der den ene var mørkhudet og den andre var lyshudet, fikk et barn hver, og barna deres hadde fått et barn. Hvilken hudfarge ville det barnet fått da?

Svar: Det der må du ta på nytt. *tok det på nytt* Det kommer jo an på hvilken farge de som fikk barna hadde. Vet vi ikke det? Neivel. Da hadde de blitt svart eller hvit. Eller mørk eller lys.

4. Er Langfredag lengre enn en vanlig fredag?

Svar: Ja!

5. Hvis du skulle være med på Idol, hvilken sang ville du sunget da?

Svar: Hvilken sang jeg skulle sunget? Hmm…den var vrien altså. Jeg skulle sunget…jeg må tenke litt på den.

6. Synes du at “lår” er et morsomt ord?

Svar: Hva da? Lår? Nei!

7. Synes du det er morsomst å si Donald Duck eller Donald Døck?

Svar: Donald Døck!

8. Er “helledussan” et banneord?

Svar: Nei!

9. Hvis man er lengre enn noen, er man da lengre i beina eller i overkroppen?

Svar: Hæ? Ja! Da er man lengre i beina eller i overkroppen.

10. Du vet det spørsmålet om de med forskjellig hudfarge? Seriøst, hva blir det?

Svar: Hæ? Jeg hører ikke hva du sier? *jeg gjentar* Spurte du meg ikke om det i sted også? Jo? Jeg hører ikke hva du sier. Ti stille!! Marit, jeg hører ikke hva du sier. Jeg må legge på. *summetone*

Den neste jeg ringte var min far. Han er en ganske morsom og myk mann. Han har alltid tid til å slå av en prat.

1. Tror du hele verden ville fått plass inni huset vårt?

Svar: Hele verden, ja. På en globus i alle fall.

2. Hvis du hadde fått en invitasjon til Beyonces bryllup, og det var i Norge, ville du dratt da?

Svar: Beyonce? Hvem var nå det? Det var henne ja. Nei, det hadde jeg vel ikke. Ikke bare fordi det var henne. Nei, jeg ville ikke dratt.

3. Hvis to par, der den ene var mørkhudet og den andre var lyshudet, fikk et barn hver, og barna deres hadde fått et barn. Hvilken hudfarge ville det barnet fått da?

Svar: Si det en gang til! *jeg gjentok* Ok, javel. Ja… Var det begge mennene som var svarte? Det spiller ingen rolle. Herregud, for et spørsmål. Antakelig faren sin farge.

4. Er Langfredag lengre enn en vanlig fredag?

Svar: Nehei.

5. Hvis du skulle være med på Idol, hvilken sang ville du sunget da?

Svar: I mitt eget Blue Hawaii.

6. Synes du at “lår” er et morsomt ord?

Svar: Lår? Ja, det betyr jo mer enn en ting. Å “låre” noe betyr å heise ned en ting. Så har du jo kroppsdelen. Morsomt.

7. Synes du det er morsomst å si Donald Duck eller Donald Døck?

Svar: Donald Duck

8. Er “helledussan” et banneord?

Svar: Nei!

9. Hvis man er lengre enn noen, er man da lengre i beina eller i overkroppen?

Svar: Ja…hvis man er lengre enn noen. Det er jo forskjellig. Hvis man er lengre enn noen, så er man jo lengre i hele kroppen. Er man ikke det?

10. Du vet det spørsmålet om de med forskjellig hudfarge? Seriøst, hva blir det?

Svar: Herregud! De blir vel den fargen foreldrene hadde, hva? Det kan jo hende at de er lys mulatt begge to, og da blir de vel lyshudet? Blandingsutseende. Tror jeg.

Så ringte jeg min mor. Hun er også ganske morsom.

1. Tror du hele verden ville fått plass inni huset vårt?

Svar: Nei.

2. Hvis du hadde fått en invitasjon til Beyonces bryllup, og det var i Norge, ville du dratt da?

Svar: Ja.

3. Hvis to par, der den ene var mørkhudet og den andre var lyshudet, fikk et barn hver, og barna deres hadde fått et barn. Hvilken hudfarge ville det barnet fått da?

Svar: Hva? Hvit eller lysebrun, eller brun. Nei, hvit, mulatt eller sort.

4. Er Langfredag lengre enn en vanlig fredag?

Svar: Nei.

5. Hvis du skulle være med på Idol, hvilken sang ville du sunget da?

Svar: Å herregud. Kan jeg si jeg vet ikke? Svarte de andre på det med en gang? (“Pappa ville sunget I mitt eget Blue Hawaii.”) Haha! Kan jeg få svaralternativer? Hva sa søsteren din? Ta neste spørsmål!

6. Synes du at “lår” er et morsomt ord?

Svar: Lår? Ikke spesielt morsomt. (“Det syntes pappa”) Ja, det gjorde han sikkert.

7. Synes du det er morsomst å si Donald Duck eller Donald Døck?

Svar: Donald Duck.

8. Er “helledussan” et banneord?

Svar: M-m (nei).

9. Hvis man er lengre enn noen, er man da lengre i beina eller i overkroppen?

Svar: Haha! Det kommer litt an på. Begge delene.

10. Du vet det spørsmålet om de med forskjellig hudfarge? Seriøst, hva blir det?

Svar: Hvis to mulatter får barn ilag? Da kan det bli både hvitt, mulatt og sort.

Til slutt ringte jeg min veninne. En hardtarbeidende tobarnsmor, som var på hytta med storfamilien.

1. Tror du hele verden ville fått plass inni huset vårt?

Svar: Hehe. Eh, nei. Men det føles kanskje sånn av og til.

2. Hvis du hadde fått en invitasjon til Beyonces bryllup, og det var i Norge, ville du dratt da?

Svar: Ja! Why not? Det hadde sikkert vært digg mat og fest.

3. Hvis to par, der den ene var mørkhudet og den andre var lyshudet, fikk et barn hver, og barna deres hadde fått et barn. Hvilken hudfarge ville det barnet fått da?

Svar: En blanding. Rett og slett.

4. Er Langfredag lengre enn en vanlig fredag?

Svar: Nei! Det bare føles sånn siden man sitter innesperret i hytta sammen med bare familien.

5. Hvis du skulle være med på Idol, hvilken sang ville du sunget da?

Svar: Jesus Christ Superstar. Æ vetta faen…

6. Synes du at “lår” er et morsomt ord?

Svar: Lår? Neeei….? Ikke egentlig.

7. Synes du det er morsomst å si Donald Duck eller Donald Døck?

Svar: Donald Døck!

8. Er “helledussan” et banneord?

Svar: Kafornokka? Nei, men hvis for eksempel sjefen min hadde sagt “neimen, helledussan for en jobb du har gjort.” Det hadde vært hersketeknikk.

9. Hvis man er lengre enn noen, er man da lengre i beina eller i overkroppen?

Svar: Man er i hvert fall ikke kortere i hodet. Alt ettersom. Man kan være begge deler.

10. Du vet det spørsmålet om de med forskjellig hudfarge? Seriøst, hva blir det?

Svar: *stillhet* Eh…fifty fifty. Fifty shades of Grey? Det blir jo innavl, blir det ikke? Jeg vet ikke. Beige? Mellomfarge? En nyanse lysere eller en nyanse mørkere enn utgangspunktet?

Jeg håper dette fikk kreativiteten deres til å blomstre! Fortsatt masse lykke til!

Ps! Denne spinningssykkelen blir taperpremie for de som svarer feil, eller ikke svarer i det hele tatt. Jeg kommer til å trekke ut en tilfeldig taper, som vil våkne opp 2.påskedag med denne sykkelen utfor døra. Ha en fin påskeaften!

 

0 kommentarer

Siste innlegg