Påskequiz

Jeg har vært nødt til å ta stilling til en del viktige spørsmål så langt i påskeferien. Det er min datter som har stilt meg dem, og de har vært såpass gode at jeg har bestemt meg for å lage en liten påskequiz av dem, til dere. Den kan dere kose dere med på Påskeaften, og legge inn svarene deres i kommentarfeltet.

Her er spørsmålene:

1. Tror du hele verden ville fått plass inni huset vårt?

2. Hvis du hadde fått en invitasjon til Beyonces bryllup, og det var i Norge, ville du dratt da?

3. Hvis to par, der den ene var mørkhudet og den andre var lyshudet, fikk et barn hver, og barna deres hadde fått et barn. Hvilken hudfarge ville det barnet fått da?

4. Er Langfredag lengre enn en vanlig fredag?

5. Hvis du skulle være med på Idol, hvilken sang ville du sunget da?

6. Synes du at “lår” er et morsomt ord?

7. Synes du det er morsomst å si Donald Duck eller Donald Døck?

8. Er “helledussan” et banneord?

9. Hvis man er lengre enn noen, er man da lengre i beina eller i overkroppen?

10. Du vet det spørsmålet om de med forskjellig hudfarge? Seriøst, hva blir det?

Den heldige vinneren vil få velge mellom disse to påskeeggene. Bare legg inn nummeret på det egget dere ønsker sammen med svarene. Vinneren vil bli kåret på 1.påskedag. Jeg ønsker dere lykke til!

              
1.                                                                        2.

Hvis dere ikke er fan av quiz, ligger det et forslag til en alternativ aktivitet under her. Dere trenger papir, tusj, tape og mann. Kos dere!

 
 

#påske #quiz #påskequiz
 

 

2 kommentarer
    1. 1. En eller annen teori kan sikkert få det til?
      2. Antakeligvis ikke da jeg ikke kjenner henne og får spader av gaulinga hennes i tillegg.
      3. Solbrunt
      4. Selvfølgelig, det ligger i navnet!
      5.Trololo
      6. Ikke spesiellt, men lårhøne er morsomt
      7. Foretrekker Duck sjøl altså
      8.På vestlandet er det det
      9.er du heldig, i beina og er du uheldig i ryggen.
      10. 50 % sjanse for mørk eller hvit.

Siste innlegg