I <3 påske

Det er ingenting som er så hyggelig som å få lov til å tilbringe påskeferien med sine nærmeste. Siden vi begge er lærere er vi så heldige at vi har fri hele påska begge to. Datteren min har selvfølgelig fri like lenge, hun også. Det betyr at vi skal tilbringe 24 timer i døgnet sammen hele ferien. Det har vi allerede gjort siden fredag. Det har vært ordentlig herlig. Vi har hatt lange gode samtaler om tema som vi har latt ligge til ferien, når vi har god tid. Nå vet vi hvilken vei dorullen skal henge, og alle er blitt enige om at det er best å ta av tannbørstdelen fra den elektriske delen når man er ferdig med tannpussen. Det er alltid deilig å komme ajour på den fronten. Det gir meg et utrolig stort energioverskudd. 

Vi har heldigvis ingen hytte å dra til, så vi slipper alt pakkestyret og maset det fører med seg. Derfor har vi ordnet det skikkelig påskekoslig her hjemme. Min datter har malt påskeegg, som vi har hengt opp i påsketreet vi har laget av greiner fra hagen. Vi har også lagt på påskeduk, og vi har handlet inn alskens herligheter. Som om ikke det var nok har jeg kjøpt inn det som trengs for å pusse opp det ene soverommet.

Her ser dere at vi kjører gult tema i påska. Naturligvis.

Vi kom akkurat hjem fra malebutikken akkurat nå faktisk. Heldigvis hadde jeg med meg både mann og barn, slik at jeg ikke skulle glemme noe. Mannen min var veldig flink til å minne meg på at det er jeg som har den fulle kontrollen over hva vi har av utstyr hjemme fra før. Det er sånne små ting som gjør at han gir meg litt ekstra selvtillit i en hektisk hverdag. Datteren min var flink å holde en samtale gående med meg helt fra vi kom inn døra til vi gikk ut av den igjen. Hun passet på at snakken gikk jevnt gjennom hele besøket, også samtidig som jeg fikk hjelp av betjeningen. Hun sa ting som “mamma, kan jeg få dette til det nye rommet mitt?”, “mamma, jeg ønsker meg dette!”, og “mamma! Kom hit! Kom og se! Kom hit! Mammaaaa!!!?” Mannen min er mer rolig av seg, så han utlignet med et avbalansert “hæææ?” når jeg stilte han et spørsmål, eller et bekreftende “ja, det blir sikkert bra. High five!” når jeg trengte hans mening. Dette gjorde at jeg klarte å holde et skjerpet fokus under hele prosessen.

Da vi kom hjem viste det seg at datteren min hadde glemt å stenge kattene ute av stua, så de hadde ommøblert på påsketreet hennes. De syntes det passet bedre med greiner og fjær utover golvet i stedet for i vasen. Her ser dere en liten videosnutt av hvordan treet så ut før vi dro på butikken. Det er Mio som snuser på greina. Han er en mer nysgjerrig type enn Mickey. Han liker å se og utforske. Mikey liker å bli kjent med nye ting på en litt mer agressiv måte. Det er han dere ser på bildet under. Han måtte lufte seg litt på værandaen etter ommøbleringen.

video:vid53081101014937
 

Jeg kjente plutselig at jeg ble litt trøtt og sliten etter den strabasiøse handleturen vår, så jeg gikk opp på soverommet mitt for å lese litt i boken min og kose meg med en kopp te. Jeg fikk også reflektert rundt hvor heldig jeg er som har en så fin familie. Jeg gleder meg til å tilbringe de neste 115 timene sammen med dem før jeg skal på jobb igjen. Det blir helt nydelig, og vi alle tre er nok veldig enige om at det blir en helvetes fin påske.

0 kommentarer

Siste innlegg