Pakkevegring

Jeg har en lidelse. Den er sesongbetont på lik linje med pollenallergi. Min lidelse gir ingen irriterende symptomer, men den har noen sure bivirkninger. Jeg snakker selvfølgelig om pakkevegring. Jeg vet at det er flere enn meg som lider av dette. Det er ikke arvelig, ei heller påvirket av miljø. Denne lidelsen kan ramme hvem som helst. Også deg. Jeg tror ikke det er forsket noe særlig på området, men jeg, personlig, tror at det er slik at enten har du det, eller så har du det ikke. Man kan kanskje sammenligne det med et virus, som ligger latent i kroppen. Så blomstrer det opp når det passer som aller verst. Som herpes.

Nå er pakkevegringen min slått ut i full blomst. Mitt siste utbrudd startet for ca tretten dager siden. Det var noen dager før vi skulle reise til Bulgaria. Det startet ca to dager før avreise, og varte helt til bare et par timer før vi skulle være på flyplassen. Bivirkningene av det utbruddet var at jeg ble sittende uten høretelefoner på flyet. Ikke så alvorlig. Irriterende, men ikke alvorlig.

Denne gangen startet det i dag. Vi skal reise i morgen. Av erfaring, regner jeg med at det vil gi seg i morgen rundt kl 10:00. Det som er så fint med denne lidelsen er at angrepstidspunktet er ganske forutsigbart, selv om det alltid er ubeleilig. Jeg vet også at det alltid går over til slutt, og at det sjelden gir noen alvorlige konsekvenser. Irriterende ja, men ikke alvorlige. Nå, i skrivende stund kjenner jeg at jeg er ganske kraftig angrepet, så det er nok best at jeg legger meg på sofaen og slapper av nå. Kanskje det gir seg tidligere enn det jeg har beregnet da.

Mannen min har en annen lidelse. Her er kofferten hans:

Fortsatt god ferie! 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg