Lørdagskveld med bacalao og “nye” inntrykk

På lørdag var jeg invitert på middag til en god venninne. Hun hadde laget nydelig bacalao. Vi var fire damer som var der og spiste, drakk vin og hadde det kjempehyggelig. Vi dro ut på Verdensteateret og danset etterpå. Kvelden var en suksess. I går var jeg litt sliten, så da lå jeg for det meste bare og slappet av på badegolvet.

Jeg fikk lov å ta bilder av leiligheten til venninnen min, så jeg kunne vise den til dere. Her ser dere et bilde av bordet hun hadde dekket på til oss. Hun har gjort seg flid, og til og med vært kreativ og laget bordkort.

 

Venninnen min og jeg deler samme interesse når det gjelder interiør. Det var en av dere lesere som spurte meg hvor jeg hentet inspirasjonen min fra. Denne dama er helt klart en av mine inspirasjonskilder. Jeg tar nok ikke feil når jeg sier at det går begge veier. Hun liker også å ha ting på stell, og lar heller ingenting bli lagt til tilgeldighetene.

Her ser dere noen bilder av stua hennes. Hun har faktisk samme sofa som vi har. En av de mange likhetene man kan finne både hjemme hos oss og hos henne. Det var jeg som kjøpte sofaen først.

Hun lager mye av kunsten og tingene sine selv. Hun syr puter, lager bilder og barn. Hun bruker også en del humor i interiøret sitt. Her ser dere bilde av en morsom pute hun har i sofaen sin.

 

Her er oppholdsrommet til barna hennes. Hun har organisert tingene deres, og gjort det riktig fint. Her ser det alltid rent og ryddig ut. Akkurat som hos oss.


Disse bildene og penneholderne har hun laget selv.

På sitt eget soverom har hun også ordnet det ordentlig fint.

Denne kommoden har hun kjøpt brukt og malt selv.


Her har hun brodert et bilde med et sitat: “Nei, får vel stå opp og komme i gang. Dagen vil neppe stinke helt av seg selv.” Morsomt.

Her er et bilde av badet hennes. Her ser dere at hun har vært litt slurvete og glemt å legge ned toalettlokket. Det synes jeg er litt for dårlig når man har invitert til selskap. Hun sa at det var fordi hun ønsket at gjestene skulle føle seg velkommen når de kom inn i rommet, men den kjøper jeg ikke. Hun har vist litt åpenhet ved å levne den ene skuffa på gløtt.

Hvis jeg skal plassere min venninne innenfor en bestemt stil må det bli skandinavisk retro, akkurat som hos oss. Hver gang jeg har vært på besøk hos henne får jeg alltid lyst til å dra hjem å sy eller ommøblere. I dag har jeg fri fra jobben, så jeg tror kanskje at jeg skal bruke dagen til nettopp det. Hvem vet. Kanskje jeg tar fatt på “boden”.

Vi blogges! 🙂 <3

#interiør #bacalao #bolia #retro #skandinavia #kunst #selskap #rom #rødvin #tromsø #BFF #åpenhet #bøker

3 kommentarer

Siste innlegg