Julekalender – luke 1

Jeg har bestemt meg for å lage en julekalender til dere. Her har dere luke nr. 1. I vår familie har vi alltid startet med julekalenderen 5.desember. Grunnen til det er at vi senker skuldrene veldig når adventstida melder sin ankomst. Det er viktig å ikke la julestresset ta helt overhånd. Dette er også en moral snekkerne vi har leid inn lever etter. De skulle egentlig vært ferdig hos oss 1.oktober, men de trives veldig godt i vårt selskap, så de er her fortsatt. Det tar vi som et stort kompliment.

Dette er det nye vinduet vi har fått på vårt soverom, jeg og mannen min. Vi har forresten skiftet soverom, men det skal jeg fortelle om i et annet innlegg. Hvis dere ser nøye etter legger dere kanskje merke til at snekkerne ikke har rukket å sette inn foringer og lister rundt vinduene enda.

Tilbake til julekalenderen. Den skal inneholde nyttige tips som dere kan benytte dere av i adventstida. Kanskje dere også klarer å senke skuldrene deres like lavt som vi og våre snekkere har gjort. Det jeg har gjort her er å slå inn en standard spiker inn i et av de spikerhullene som allerede var der. Jeg ville ikke lage et nytt hull, da det ville blitt utrolig stygt siden vi nettopp har fått satt inn nytt vindu.

Jeg har valgt en svart ledning, som en fin kontrast mot den hvite veggen. Siden ledninga er litt kort, så har jeg forlenget den med en hvit skøyteledning. Vi ønsker ikke å ha julegardiner, da det blir med på å fjerne det som skal være fokus i julevinduet vårt. Nemlig julestjerna. Vi har valgt å ikke ha lys i stjerna, fordi jeg leste på Dinside at det er brannfarlig. I vinduskarmen har vi liggende et brekkjern, som et symbol på trygghet. Vi sover alltid så godt når vi vet at det ligger der. Vi har ett i hvert soverom.


Da håper jeg dere har blitt inspirert til å starte med pyntingen hjemme hos dere også. Jeg håper dere følger med på hva som kommer i luke 2. På gjensyn!


#julekalender #interiør #luke1 #advent #julevindu #julestjerne #allehjerterglederseg

2 kommentarer
    1. Fantastiske gode tips. Da blir det et nytt ønske til jul, nemlig en utgått lyspære og et kubein. Kanskje du kan anbefale snekkerne til meg når oppussinga er ferdig?
      Takk for inspirasjonen.

    2. Nina: Takk for kommentar, Nina. Så hyggelig å høre at du ble inspirert. Jeg skal komme med anbefalinga når arbeidet er ferdig 🙂

Siste innlegg