Bod/oppbevaring

Det er sikkert mange som kjenner seg igjen når jeg sier at man aldri kan få nok lagringsplass. Det mener i hvert fall jeg, og derfor er jeg veldig glad for at vi har en kjeller som vi kan oppbevare ting i. Her ser dere et bilde av kjelleren vår:

Filter: #lysglimt

Det som vises på bildet er bare halvparten av rommet. Bak meg har vi nemlig en like stor del som brukes til vaskerom. Senere kan jeg lage et innlegg om hvordan vi har løst det. Jeg har sikkert mange tips dere kan få bruk for derfra også.

På det andre bildet ser dere at vi også får plass til et tørkestativ i standard størrelse. Det er veldig greit å kunne tørke klærne en annen plass enn i stua når man faktisk har plass til det.


Filter: #soloppgang

I kjelleren vår har vi muligheten til å oppbevare alt mulig fra julepynt til campingutstyr. Som dere ser er det god plass både under og bak trappa. Jeg har også kjøpt inn en stor romslig hylle som jeg har plassert ved siden av trappa. Foreløpig har jeg lagt en tilitersbøtte og to strandliggeunderlag i to av hyllene. Det skaper en god balanse mellom det hverdagslige og det som hører ferien til. Jeg kommer nok desverre til å måtte gå bort fra dette etter hvert da jeg egentlig ikke er helt ferdig med organiseringen av dette rommet. Det er enda en god del andre ting som også skal på plass.

På bildet under ser dere noe av det som vi hadde i boden der vi bodde før. Jeg gleder meg veldig til å få det ut av eskene, og få organisert alt ned i kjelleren. Man har så mye ting som man ikke trenger å ha framme til enhver tid, men som man likevel må beholde til den dagen behovet melder seg. Det være seg: jul, påske, halloween osv. Der vi bodde før hadde vi mye mer lagringssplass, og det førte naturligvis til at vi samlet opp og tok vare på ganske mye. Vi hadde også utebod der, noe vi ikke har her i den nye leiligheten. Så når vinteren melder seg, så tar vi nok også ned syklene i kjelleren.

Det som er så fint med at vi har fått mye mindre lagringsplass er at vi nå har fått muligheten til å rydde opp i alle tingene våre. Nå kan vi sortere og kategorisere alt, og få en mye bedre oversikt over hva vi faktisk eier. Det er jeg veldig takknemlig for. Jeg hadde først tenkt at vi skulle gjøre det før vi flyttet, men jeg kom fram til at det ville være mye hyggeligere å gjøre det etter at vi hadde kommet på plass i den nye leiligheten, sammen, som en familie. Nå venter vi bare på at det skal føles rett å sette i gang.


Filter: #fade

Siden vi akkurat har flyttet inn (1.juli), så har vi til nå ikke hatt hastverk med å få organisert dette. En venn av oss anbefalte at man burde “bo seg inn” før man begynte å gjøre store endringer. Dette rådet har vi tatt til oss. Jeg tenker at etter hvert når også disse eskene har fått bodd seg inn, så vil de kanskje finne veien ned i kjelleren helt på egen hånd.

Hylla på det første bildet er kjøpt på #biltema

0 kommentarer

Siste innlegg